rok bez kupowania · styl życia

Rok bez kupowania – maj

Cześć Kochani!

Witajcie w czerwcu:) Pogoda w miarę jeszcze rozpieszcza, więc podsumowanie maja bez kupowania będzie szybkie;)

Dwa tygodnie maja uciekły mi w błyskawicznym tempie – jeden spędziłam w Albanii, drugi na szkoleniu służbowym. Z pozostałymi dwoma było podobnie. Nawał pracy sprawił, że szybko stały się tylko wspomnieniem, które teraz postrzegane jest przeze mnie w kategoriach dobrze wykorzystanego czasu.

juka-albania-architektura-plants

 

Jeżeli chodzi o ubrania, to maj jest już piątym miesiącem, kiedy nie kupiłam nic nowego i bardzo mi z tym dobrze (naprawdę jestem z siebie dumna!!!). Dzięki projektowi Rok bez kupowania mam wrażenie, że „głębiej oddycham”, o ile rozumiecie, o co mi chodzi.

W kwestii kosmetyków, musiałam uzupełnić zapasy szamponu i odżywki do włosów. Na wszystko wydałam niecałe 15 zł (szampon ok. 4 zł, odżywka ok. 11 zł), kupując przy tym duże ilości (500 ml), które starczą na długo. Na blogach włosomaniaczek, które przetestowały miliony specyfików do włosów możecie przeczytać, że szampon ma za zadanie tylko dokładnie umyć skórę głowy i włosy, więc nie ma sensu wydawać na niego fortuny, o wiele więcej oczekiwać powinno się od odżywki – w tę można inwestować. Patrząc, na kwoty, jakie wydałam, widzicie, że nie zaszalałam;p

saranda-centrum-architektura-podroz

Z powodu wyjazdu (i zbliżającego się lata) w mojej kosmetyczce pojawiły się dwa dodatkowe kosmetyki – krem z filtrem i balsam po opalaniu – kupiłam pakiet promocyjny firmy Dermedic. Za zestaw zapłaciłam 28 zł. Krem z filtrem jeszcze mam, natomiast balsam po opalaniu leczył skutki działania albańskiego słońca i uległ szybkiemu wyczerpaniu. Oba szczerze Wam polecam. Są wydajne, świetnie nawilżają skórę i mają zapach, który jest naprawdę przyzwoity, bo przeważnie wszystkie kosmetyki tego typu pachną co najmniej dziwnie – przynajmniej dla mnie. Dodatkowym plusem jest to, że są to dermokosmetyki.

niebo-woda-blekit-kranowka

W maju niewielką kwotą pieniężną wsparłam też pewną lokalną inicjatywę społeczną, wyrażając w ten sposób swoje zaangażowanie w to, co dzieje się wokół mnie.

Koleżanka, która czyta tego bloga zapytała mnie ostatnio czy faktycznie udaje mi się odłożyć pieniądze dzięki niekupowaniu. Powiedziałam, że tak, przy czym, przy takiej zmianie podejścia do życia, zmieniły się moje priorytety. Pieniądze zostają, rzeczywiście, ale przeznaczam je również na cele, których wcześniej nie brałam pod uwagę. Przy okazji znacząco zmieniło się także moje podejście do pieniądza.

bez-tamaryszek-rosliny-niebo

Jeżeli moje pisanie choć trochę Was zainspirowało, to koniecznie dajcie znać w komentarzach, ja tymczasem biegnę na działeczkę, sprawdzić czy moje truskawki złapały trochę czerwieni;)

truskawka-dzialka-roslina-zielen

 

Życzę Wam udanego i słonecznego weekendu!

Iwona

4 thoughts on “Rok bez kupowania – maj

  1. Właśnie, ja mam grupę kosmetyków, którą kupuję tanio, np szampon właśnie, żele pod prysznic, balsamy do ciała, kremy do rąk – najważniejsze to ich używać regularnie, a nie wydawać kroci. 🙂

    Polubienie

  2. A wyprzedajesz jeszcze coś ze swojego stanu posiadania czy utrzymujesz ‚status quo’?

    Za dużo tej chemii upiększającej dookoła nas, a kiedyś ludzie mieli jedno mydło i wcale nie wyglądali jak dzikusy w skórach.

    Polubienie

    1. Akurat życia bez mydła sobie nie wyobrażam – i to takiego zwykłego w kostce:) A co do wyprzedawania, owszem jesienią przymierzam się do wzięcia udziału w jarmarku staroci. Na wiosenną edycję nie zdążyłam się ogarnąć, a nie lubię być nieprzygotowana; ) myślę też, że do jesieni lista „towaru” na sprzedaż ulegnie wydłużeniu:)

      Polubienie

Skomentuj

